יום שישי, 5 בספטמבר 2014

ליאור שלי ( ילד אוטיסט) עולה לכיתה יב . מה אחרי זה ?

הילד שלי ליאור ( אוטיסט בן 17.5 ) עלה השנה לכיתה יב , שנה אחרונה בבית ספר תיכון - מה  הוא יעשה אחרי שיסיים יב ?
המסלול של ילד רגיל בדרך כלל ידוע להוריו ולו. הוא מסיים כיתה יב , הולך לצבא , גומר צבא , יוצא לטיול אחרי צבא , גומר הטיול מתחיל לעבוד או יוצא ללימודים , גומר הלימודים (ולפעמים במקביל ללימודים) מתחיל לעבוד . תוך כדי הפעילויות האלה הוא יוצא ומבלה עם חברים וחברות.
זה הגיל שבדרך כלל מתחילים עם בנות , יש להם חברה/חבר , זוגיות , מתחילים לקיים יחסי מין , מתחתנים , מקימים משפחה, מביאים ילדים , מגדלים את הילדים באושר ושמחה. קונים או משכירים דירה ומפתחים קריירה.
 מה המסלול של  הילדים האוטיסטים אחרי יב ? או ילדים אחרים בעלי מוגבלויות ? מה המסלול של ליאור שלי? לאן ילך ליאור שלי אחרי כיתה יב ? 

ליאור עולה לכיתה יב



ליאור ילד אוטיסט , קשה לו מאד עם הצבא ( אם כי הצבא לעיתים קולט גם נערים כמוהו . ) ליאור מצהיר שלא ילך לצבא . הוא מפחד מהצבא !
אז מה יעשה ? מידת העצמאות שלו שונה מזו של הילדים הרגילים . האם יהיה מסוגל ללמוד לימודים גבוהים ? 
תשובה - לא ! הרי הוא היום בקושי יודע את לוח הכפל . 
האם ילך לעבוד ? מי ילווה אותו ? מי ידריך אותו ? מי ייתן לו עבודה ? הרי הוא בעל מוגבלות ? 
איפה יגור ? האם יגור אצלנו  ? עד איזה גיל ? האם יגור בהוסטל ? בדירה ? בכפר ?
אנחנו גרים באשקלון, בפריפריה . אין באשקלון דיור מתאים לילדים אוטיסטים ! .
אין באשקלון תעסוקה מתאימה . אין מסגרת מתאימה . צריך לבנות הכל מהתחלה! .
וואהו כל כך הרבה אי וודאות . ואני אנא אני בא ? למי אני פונה ממי אני מתחיל .
כשליאור שלי היה בן 4.5 לא היה גן תקשורת באשקלון - היינו צריכים להקים גן כזה. בכוחות משותפים עם עיריית אשקלון משרד החינוך והעמותה לילדים בסיכון הקמנו את גן טופז.
כשליאור שלי הגיע לכיתה א - לא הייתה כיתת תקשורת באשקלון . היינו צריכים לבנות כיתה כזאת . הקמנו יחד עם העירייה משרד החינוך ובית ספר אומנויות באשקלון כיתה לתפארת מדינת ישראל. בנינו הקמנו – אני מדבר ברבים כי הייתי הכוח המניע, הכוח המדרבן הכוח המשפיע שזה יקרה. בלעדי הלחץ של ההורים מי יודע מתי אלה היו יוצאים לפועל.
עכשיו צריך לבנות מסגרת תעסוקתית שבה ליאור וחבריו ייהנו ללכת .
עכשיו צריך להקים ולדאוג לדיור, לבית לחיים , מקום מתאים , מכובד, שליאור ייהנה לגור בו.
אנחנו צריכים להקים מסגרות חדשות  . אם אנחנו לא נקים זה לא יהיה ואם זה יהיה זה תמיד מעט מדי ומאוחר מדי.
וואהו כמה אנרגיות אני צריך עכשיו. מאיפה לוקחים את הכוחות ? 
אני לוקח נשימה עמוקה ונושף . לוקח עוד נשימה עמוקה ו...נושף.
 אני יודע שבלי היוזמה והכוח של ההורים דברים יזוזו לאט . לאט מדי .
הילד שלי גדל . הזמן לא עומד מלכת. המחר כבר בפתח. ליאור יסיים כיתה יב, ואולי יישאר בבית הספר גם לכיתה יג, יד, יה. אבל  מה יהיה אח"כ ?
המדינה לא ערוכה , אשקלון לא ערוכה ואני אנא אני בא ?
אני יודע מה יהיה אח"כ !
אני מודיע כאן קבל עם ועדה בטור הזה ש:
מסגרת תעסוקה מתאימה לליאור וחבריו קום תקום באשקלון ! ליאור ונערים כמותו יכולים וזכאים לתרום לחברה. אנחנו כבר בתנועה....
כמו כן מסגרת דיור מתאימה לליאור ולכמותו באשקלון - קום תקום !!!!.
אני מצהיר בזאת כאן בטור הזה ששום דבר לא יעמוד בדרכי . אני איזום, אני אפעל, אני אעשה כל שביכולתי לשים את אשקלון על המפה בכל הקשור לתעסוקה ודיור לבעלי מוגבלויות ! אני אקשור את כל הגורמים שייתנו לליאור ולשאר הילדים מענה .
אני ארתום את קהילת ההורים המיוחדים , את המש"ב ( משפחות מיוחדות מובילות שינוי באשקלון ) שכבר רתומים ועושים ! את אגפי הרווחה , ביטוח לאומי,  עיריית אשקלון , את החברות ליישום כוח אדם , את המפעלים, את המנהלים, את החברה כולה. רובם רוצים , רובם כבר רתומים וחלקם עושים אבל .....צריך להגביר את הקצב. קצב העשייה.
אני מבקש לרתום גם  אתכם הקוראים את השורות האלה ! בעזרתכם נעשה ונצליח !
בואו איתי ,התגייסו עמי למען הקהילה. התגייסו איתי למען השונה. אל תשכחו המיוחדים הם חלק מהחברה. " האחר הוא אני " !!! .
אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת המש"ב ( קראו עלינו בפייסבוק )– משפחות מיוחדות מובילי שינוי באשקלון . אנחנו פועלים ללא לאות למען הזכות של בעלי הצרכים המיוחדים להגשים את עצמם ולחיות חיים שלמים ומאושרים. אנחנו מקימים מרכז רב תכליתי לנערים ובוגרים , פועלים למען פעילויות פנאי , דיור ותעסוקה, ומנסים להעלות את המודעות בעיר אשקלון לבעלי הצרכים המיוחדים .
 בואו להיפגש איתנו  כל יום שלישי בשעה 20.30 במרכז מידע ברחוב דיבולט 3  באשקלון.
ביחד נעמיד את אשקלון על המפה !


אתם מוזמנים להיכנס לאתר הפייסבוק של ההצגה " אני וליאור בדרך אל האור "  https://www.facebook.com/anivelior




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה