יום ראשון, 22 ביוני 2014

עפר סורין אומר - שמבינים שלא הכל מובן מאיליו - מעריכים את מה שיש !

https://www.facebook.com/anivelior

                                       לא הכל מובן מאיליו !


כשליאור שלי אובחן כאוטיסט בגיל שנתיים חשבתי שאוטיסטים לא יודעים לעשות כלום. שאני מסתכל לאחור אני מזהה המון דברים שהיום ליאור עושה ופעם לא חשבתי שיעשה. 
במבט לאחור ניתן לראות את הצמיחה של ליאור  את הגדילה שלו ! את האור שבדרך !
ללכת , לקפוץ ,להרים את שתי הרגליים מהקרקע , לעלות מדרגות – זה לא ברור מאיליו . שכבתי הרבה על הרצפה עד שליאור הרים את רגליו מהקרקע. היום הוא קופץ לא רק על הרצפה הוא קופץ גם על טרמפולינה מקצועית . 12 שנה קופץ ליאור על טרמפולינה יחד עם המאמן ליאוניד שנותן היום בעזרת עמותת המש"ב חוגים לילדים עם צרכים מיוחדים . אתה תותח ליאוניד . אוהבים אותך !
לדבר , לשיר  - ליאור שלי לא דיבר עד גיל 6 . הוא לא אמר אבא , אמא , אני רוצה , תביאו לי , טוב לי ,רע לי הוא לא אמר כלום ! דיברנו איתו בעזרת תקשורת חלופית ,תקשורת בתמונות .כל דבר שליאור רצה –הוא היה צריך להביא לנו תמונה . רצה במבה , היה צריך להביא תמונה של במבה . רצה מים היה צריך להביא תמונה של בקבוק. רצה לגן שעשועים היה מביא תמונה של גן שעשועים , אני הפכתי לצלם ! הייתי מצלם כל דבר כדי לאפשר לליאור להתבטא ! היה קשה בלי תקשורת .
אני זוכר הייתי לוקח אותו לים מרים אותו באוויר וצועק מולו: " אבא! ...אבא! ....אבא !.... אמא !.... אמא!. אחרי הרבה מאד חודשיים ליאור שלי התחיל להוציא הברות ולצעוק גם אבא...... אמא , אולי הוא חשב לעצמו עם לאבא מותר לצעוק כל כך הרבה אולי גם לי מותר . היום ליאור מדבר. מנהל גם משא ומתן . לפעמים נשאר רק משא כי אין מתן....אבל אנחנו מרוצים. ליאור היום שר ומזמר אפילו בפני קהל !.
לקרוא , לכתוב – מי היה מאמין שליאור שלי ידע לקרוא ?!  בגיל חמש הקראתי לליאור בפעם המי יודע כמה את הסיפור של הכינה נחמה . יום אחד סתם בצחוק ניסיתי לבלבל אותו ובמקום פרק ב שהייתי בו אמרתי פרק יג. ליאור מיד דפדף לפרק יג . נראה היה שהוא מזהה את האותיות ! סיגל מצרפי לימדה אותו בסבלנות רבה את הא,ב . ליאור למד לקרוא לפני שלמד לדבר ! .תודה סיגל תבורכי !
לשחק עם חבר – ליאור עד גיל  שש ראה בילדים משהו כמו כיסא , שולחן ,בשבילו הם היו חפצים . רק בבית הספר ליאור התחיל להבין שאפשר לשחק עם ילדים . אפשר לדבר אליהם והם מגיבים.היום ליאור מדבר עם כל אחד ומצפה לתגובה מכל אחד . הוא יכול לשחק עם ילדים אחרים בעיקר כאלה שנמצאים על הרצף. מקבוצת השווים .
לתפוס כדור , למסור כדור –  כמה התפללנו שליאור יתייחס אל הכדור שמסרנו לו, או אל הבלון. הוא לא היה מתייחס איליהם כלל.  מסרנו מסרנו ומסרנו ו...היום ליאור משחק בכדור , מלהטט בכדורים , עושה גאנגלינג מקסים עם שלושה כדורים! היום ליאור בזכות עידן המאמן כדורסל, מקפיץ כדור וקולע לסל ! אפשר להתמסר איתו ,  איזה כיף , איזה אור ! תבורך עידן תבורך!
לרכב על אופניים : ליאור לא הצליח לפדל.  הרבה שנים ניסיתי שוב ושוב ולליאור היו בעיות קואורדינציה ושיווי משקל . לא הצלחנו . עד שבגיל 11 פתאום הוא קלט. מאז אנחנו משתתפים כל שנה במסע האופניים שמתקיים באשקלון. 17 ק"מ אנחנו רוכבים ! מתחילים המסע עם ראש העיר ומסיימים ברוב המקרים בלעדיו. אנחנו מגיעים לסיום והוא לא ! חהחהחהח.
ליאור עם איתמר שמעוני ראש העיר אשקלון ועם תומר חדריאן חבר המש"ב

הבעת רגשות: תקראו בכתבה הבאה . שבוע הבא אכתוב פרק שלם על רגשות. (יש למה לחכות!).
עלייה לתורה בגיל מצווה – אם היו אומרים לנו בגיל 5 או בגיל 9-10 שליאור יעלה לתורה , היינו אומרים שלמישהו הסתובב בורג . זה לא נשמע  הגיוני כלל . ליאור הגיע לגיל 12.5 ומר מאיר בוקובזה הנפלא לימד אותו את הפרשה , להניח תפילין ,לקרוא מהתורה . ליאור עלה לתורה שר וריגש . היה נפלא . היום ליאור הולך כל יום שישי לבית הכנסת ,מתפלל ושר שיר השירים.
ללמוד חומר עיוני , חשבון , עברית, גיאוגרפיה – איך מלמדים ילד אוטיסט חשבון? עברית ? מי בכלל חשב על זה ? זה קשה מאד. הקליטה שונה , אחרת , אין קשב ואין ריכוז . יש בעיות הבנה. היום ליאור שלי לומד . יודע חשבון של לוח הכפל ואפילו קצת שברים ומשוואות . לפני שבוע ליאור שלי נבחן בחינה ראשונה לבגרות . בגרות בחקלאות ! מי היה מאמין ? ליאור למד על פוטוסינתיזה על חלקי הצמח ועוד ! מדהים !! הוא קיבל ציון 77 רק בגלל ההתרגשות , יכול היה לקבל 100 ! אבל מה זה חשוב העיקר שעבר. אגב עצם ההתרגשות מהמבחן גם היא לא מובנית מאיליה , הרי ילדים רגילים בדרך כלל מתרגשים !! טוב שהתרגש ! תודה למזל ומלכה המקסימות מהחווה החקלאית שלימדו את ליאור וחבריו חקלאות. אתן נהדרות !
      לא הכל מובן מאיליו ! מבט לאחור לפעמים מחזק ,מעצים
                את מה שיש ו...מאיר את הדרך אל האור !

אתם מוזמנים להכנס לאתר ההצגה אני וליאור בדרך אל האור ולעשות לייק   https://www.facebook.com/anivelior     



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה