יום שישי, 13 ביוני 2014

ליאור סורין - הלוחש לחיות . מסע לאפריקה עם ליאור הילד המיוחד שלי !

     https://www.facebook.com/anivelior                                          
                                         
                                               ליאור סורין -  הלוחש לחיות

ליאור שלי אוהב מאד חיות . הוא מכיר את כל גני החיות ופינות החי שיש במדינת ישראל . הוא מכיר וזוכר את סדר הכלובים והחיות שבכל כלוב  בספארי,  בגן החיות התנכי . בקרית מוצקין או בחי כיף
. כל שינוי , כל חידוש בגן החיות הוא מעודכן מיד. כשהולכים לגן החיות התנכי או לספארי הוא עושה שני סיבובים. הוא לוחש לחיות .
החלום שלו  הוא להקים באשקלון סיטי גן חיות . לפני כמה שנים שליאור היה בן 12 הלכנו לראש העיר אשקלון וישבנו איתו עם עוד כמה מכובדים לספר על החלום. לא יצא מזה כלום . היום יש ראש עיר חדש צריך לנסות שוב. למה ליאור צריך לנסוע לערים אחרות כדי לראות חיות ?
בשנה שעברה ממש  בימים אלה , בפסח, החלטנו לצאת להרפתקה , לחוויה , לאפריקה ,לראות הרבה חיות בטבע . נסענו לספארי בטנזניה. ראינו הרבה חיות. 
ילדים אוטיסטים לא אוהבים שינויים ובשבילם כל שינוי הוא משמעותי ביותר . איך מכינים את ליאור לטיול ארוך כזה ? 
ליאור לא רוצה לעזוב את הבית , לישון מחוץ לבית, במקום לא מוכר . מפחד מהטיסה ? נחיתה, המתנה של 4 שעות באדיס אבבא,(באתיופיה ) ושוב טיסה. ישיבה ארוכה במטוס . איך ליאור יגיב לכל האנשים השחורים שבאפריקה ?. מה עושים עם האוכל שליאור לא אוהב לשנות ?  
ליאור מצהיר : "אני לא רוצה לצאת לחוץ לארץ . אני אוהב את ארץ ישראל . אני אוהב את אשקלון . טוב לי פה. לא רוצה לצאת לשום מקום". ליאור פתאום הפך לפטריוט . ציוני מוחלט  . הפחד מהשינוי גומר אותו . "אני אוהב את בית הספר שלי, אני צריך להופיע בפסח . לא רוצה לטוס לשום מקום. טוב לי פה!"
מתחילים את ההכנה לליאור מנקודות  האור . לא מהחושך . מדליקים את האור - מדברים איתו על החיות שהוא כל כך אוהב .  מדליקים אותו עם הפילים עם הנמרים האריות הגירפות והזברות . אח"כ מתחילים לפרוט את התכנית לפרוסות קטנות והעיקר הוא שמראים לליאור כל הזמן את הסוף. הסוף הוא שחוזרים הביתה לאשקלון . למקום המוכר והידוע.  הבטחתי לו שאחזיר אותו למקום מבטחים. אפילו העזתי להבטיח  שאם הוא לא ייהנה וירצה לחזור הביתה באמצע הטיול - אני אחזיר אותו ! (הייתי אמיץ).
מכינים לפרטי פרטים את המסלול.  כמה ימים ספארי באפריקה וכמה ימים  באי טרופי עם ים וחופים מקסימים . האי זנזיבר.
מכינים מראש את חברת הטיולים "ספארי קומפאני " שליאור ילד אוטיסט ואנחנו צריכים מדריך מיוחד עם רגישות עם סבלנות עם הכלה והבנה. קיבלנו מדריך מצוין ויצאנו לדרך. טיול מאורגן רק שלנו . בלי עוד נוסעים מסביב. אני זאבה ליאור והמדריך המקומי שנקרא הרליקווין.  אנחנו והג'יפ הפרטי שלנו.
המדריך ידע כמה מילים בעברית ושר לליאור שירים כמו : אל המעיין ,בא גדי בא גדי קטן . או הבה נגילה הבה . ליאור נדלק . היה מבסוט. כל הדרך שרנו. ליאור נהנה מהחיות, מהמדריך,  מהנופים ומשעות האיכות שהיו לו עם אבא ואמא . פתאום הם לצידו מבוקר עד לילה . לא הולכים לעבודה . איזו חוויה. אנחנו ביחד . כן איזה כיף להיות ביחד . 
בטיסה , ובהמתנה ליאור מתעסק עם הטבלט החדש שקנינו לו במיוחד לנסיעה. אחרי 16 שעות הגענו עייפים לטנזניה. ליאור בהלם מוחלט ! לא מבין מה הוצאנו אותו מאשקלון . עוד לא ראינו חיה אחת.


ביום השני השלישי הרביעי החמישי והשישי ראינו הרבה קופים ,פילים, זברות, גירפות , איילים, במביים, אריות ,נמרים .גנואים, קרנפים. תאואים ,חזירי יבלות , זאבים, צבועים , תנים כאנות. הכל בעשרות לפעמים במאות . גם  ציפורים יפות ראינו .היה מטריף . נהנינו מאד . ליאור כבר לא רצה לחזור הביתה .

 ביקרנו בטנזניה את שבט המסאי . שבט של מקומיים שפותחים את ביתם לתיירים. גרים בחושות מבוץ. ליאור התחיל לקפוץ ולרקוד איתם. הוא גם חילק מתנות שזאבה הכינה מראש לילדים הקטנים .. ליאור היה בעננים ואנחנו איתו . בלי טלפונים בלי עיתונים בלי חדשות . מנותקים . אני ליאור זאבה והטבע.  וואווווו -  איזה שקט . איזו שלווה. היה נפלא . היינו בחופש. בני חורין .איזה אושר.
בטיול הזה פגשנו כמה משפחות ישראלים שטיילו במקביל אלינו . הם יתייחסו לליאור יפה מאד והיה חיבור טוב. ראינו בהם את ארץ ישראל היפה עם הכלה קבלה נתינה ורגישות רבה. זכינו.
איזה פסח מושלם.
בזנזיבר היינו בבית מלון נפלא ששכן לחוף ים טרופי כחול טורקיז. עם עצי קוקוס ובננות. כמו שראינו בתכנית הטלוויזיה הישרדות. באחד הערבים הגיעו כמה צעירים אפריקאים משבט המסאי למכור ציורים ועבודות יד. ליאור התחבר לאחד מהם שלקח אותו הצידה והציע לו..... סיגריות מגולגלות..... מזל שאמא זאבה עמדה על המשמר והצילה את הגור שלה מלעשן....
זנזיבר אי אקזוטי מקסים . באחד הימים הפלגנו לצד דולפינים שליוו אותנו לאורך השייט .
איזו חוויה אפריקה...מדהימה ....משחררת !
חזרנו עייפים אך מרוצים . בילינו זמן איכות  עם ליאור . ראינו הרבה אור.
זו הייתה הפעם ראשונה שאנחנו יוצאים לטיול כל כך ארוך עם ליאור . היה גם טיול יקר מאד  אבל שווה כל שקל . חוויה לכל החיים. מומלץ בחום .



נשלח מהטלפון הנייד של Samsung


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה